Digitální technologie ve vzdělávání
PB11PB11
Masarykova univerzitaTento kurz představuje úvod do studia problematiky ICT ve vzdělávání. Téma ICT ve vzdělávání je studováno v různých rovinách a z různých pohledů. Studenti se seznámí s didaktickou technikou (vizualizér, digitální fotoaparát, digitální kamera, diktafon aj.), kterou se naučí také prakticky používat, ale zejména se budou studenti věnovat problematice začleňování ICT do školního vzdělávání (např. do práce učitelů, do života školy apod.) a také do vzdělávání dospělých. Důraz je kladen na rovněž na téma, jak lze danou problematiku zkoumat, jaké výzkumy již byly realizovány, jaké přinesly výsledky, kde je možné obecně hledat empirická data o ICT ve vzdělávání apod. Na konci tohoto kurzu by měli mít studenti přehled o obecných otázkách implementace ICT do vzdělávání a možnostech zkoumání dané problematiky, budou znát některé školsko-politické dokumenty týkající se ICT ve vzdělávání, budou schopni vyhledat empirická data k tomuto tématu a interpretovat je. Studenti získají přehled o možnostech (nejenom) didaktického využití ICT ve škole. V neposlední řadě budou schopni využívat některé přístroje moderní didaktické techniky (ICT).