×
Náročnost
Kvalita výuky
Organizace a struktura studia
Zaměření na teorii
Zaměření na praxi
Vyučující jako hlavní zdroj informací
Důraz na samostudium a účast na projektech
Kvalita vyučujících
Celková spokojenost
A co opáčko?
razasikik
7. 10. 2024

DĚJ-ZSV – Studium rozhodně není tak lehké, jak se často prezentuje, což je patrné i z úspěšnosti u některých dějepisných zkoušek. Někdy ani nevíte, co přesně vás čeká u zkoušky, a vyučující očekávají, že budete látku interpretovat přesně tak, jak ji podávají oni, ačkoliv literatura a zdroje, ze kterých máte studovat, prezentují události z jiného úhlu pohledu. Studium proto není primárně náročné na logické myšlení nebo kritické zpracování informací, ale především na čas a množství naučených faktů. V podstatě studujete dva obory najednou a musíte znát dostatečné množství informací, které by samostatně stačilo na dva bakalářské tituly na FF. K tomu vás navíc zatěžuje pedagogika, která by měla být správně až součástí magisterského studia, ne bakalářského. Semináře jsou povinné a často nadstandardně dlouhé, což rozhodně není zvykem na jiných fakultách. K tomu se přidává i množství úkolů, které vás zahlcují a ubírají čas na kvalitní studium odborných předmětů. Bohužel mám pocit, že celý bakalářský program je až příliš pedagogicky orientovaný, a to i přesto, že více než 50 % absolventů podle statistik UK přestupuje na jinou fakultu nebo pracuje mimo obor. Tomu napomáhají i omezené kapacity navazujících magisterských programů. V tomto kontextu by se škola měla zaměřit na širší přípravu, která studentům otevře možnosti i v soukromém sektoru, a ne je jednostranně formovat do budoucí role státních zaměstnanců/pijavic. Výuka pedagogiky by měla být plně integrována až v magisterském programu, kde také přirozeně patří. Tento problém se projevuje i na praxích v bakalářském studiu – běžně se stává, že studentům jsou praxe uznány, i když je reálně neabsolvovali, jen na základě dobrého slova. Naopak ti poctiví studenti, kteří praxi absolvují, pak na tomto systému zbytečně tratí. Co se týče výuky, fakulta je pozitivní v tom, že nabízí více komunitní prostředí než jiné školy. Někteří studenti, tzv. agoramarxisté z levicového spolku Agora, ostře kritizují frontální výuku a prosazují alternativní metody, které však často ignorují realitu univerzitního vzdělávání. Jejich přístup je projevem mentální zaostalosti a nezralosti, když tvrdí, že frontální výuka je přežitek. Místo aby uznali, že některé látky vyžadují strukturovanou výuku, snaží se ji zrušit bez jakékoli alternativy.

TynaLi00
28. 9. 2024

Podala jsem odvolání na tuto fakultu a na výsledek jsem čekala přes dva měsíce, konkrétně do 27. 9., což je v době, kdy už se začíná rozjíždět zimní semestr. Jednání ze strany studijního oddělení bylo velmi neprofesionální, a navíc byli neochotní sdělit jakékoliv informace o průběhu odvolacího řízení. Musela jsem tam volat každý týden, abych z nich dostala jakoukoliv informaci. Jelikož jsem nevěděla téměř nic o průběhu tohoto odvolacího řízení, byla jsem značně omezená ve svém rozhodování mezi jinými školami (včetně soukromých), protože jsem dávala přednost této škole. Ve finále jsem se utvrdila v tom, že je lepší dát přednost jiné škole.

Primát_314159
12. 6. 2024

Obor ČJ-AJ. Do jisté míry souhlasím se vším, co už tu zmínili ostatní studenti (ať už současní či bývalí). NÁROČNOST STUDIA: Mýtus o "nenáročném studiu" pro tuto fakultu určitě neplatí – studium je poměrně náročné, časově i mentálně, hodně se spoléhá na samostatnou práci studenta (formou domácích úkolů, seminárních prací nebo samostudia literatury). VYUČUJÍCÍ: Se všemi vyučujícími jsem byla doposud velmi spokojená. Jejich přístup je velmi odborný a vstřícný, u zkoušek ani zápočtů se nesnaží potopit ani studenta zesměšnit. PRAXE × TEORIE: Na Bc. je praxe téměř nulová a studium je tak spíše teoretické. Většina vyučujících se snaží toto vynahradit tím, že potenciální využití látky implementují do učiva během cvičení, což velmi oceňuji. S doposud absolvovanými předměty zaměřenými na psychologii a pedagogiku jsem moc spokojená nebyla, mám pocit, že mi toho příliš nedaly. AKCE A PROSTORY: Fakulta sice nepořádá mnoho společenských akcí, ale pořádá mnoho seminářů, workshopů a přednášek s velmi zajímavými a přínosnými tématy. Na prostorách nejvíce oceňuji studovny, které jsou velmi hezky zařízené. Bohužel bývají často plné a mnoho jiných prostorů, kde by si dalo sednou a pohodlně se učit, není.

Jabko5
29. 5. 2024

Málo praxe, hodně času stráveného ve škole na povinných seminářích a zároveň zbytek volného času musí student doplnit vypracováváním úkolů na semináře a samostudiem. Požadují praxi v oboru, ale zároveň se s takhle nabitým rozvrhem, kdy nestíháte ani vlastní studium, pracovat nedá. Učitelé kvalita 50/50 (jsou tu výborní učitelé i horší). Komunikace učitelů je někdy dost obtížná (Neplatí o všechny!) - mění podmínky zakončení předmětu v průběhu semestru (což se nesmí), už téměř pravidlem u některých vyučujících je, že do poslední chvíle vlastně neznáte podobu zkoušky, přibyde vždy něco nového (pedf umí vždy něčím překvapit ????). Odkazují se na podmínky szz na stránkách katedry a pak je neumí ani dodržet (asi je pořádně neznají), přičemž student za to platí těžkou daní. Stále i po změnách akreditací je žalostně málo pedagogicky zaměřených předmětů a praxí oproti jiným pedf. U katedry českeho jazyka a literatury je k nepochopení, proč se student k SZZ musí učit nazpaměť vyučovací hodiny a výukové situace, které si vymyslel (bavíme se o 40 vyučovacích hodinách z literatury a +- 90 výukových situací z jazyka). … Snaží se snad škola na sílu prolomit pověst (jednoduchého studia), která o pedagogických školách panuje? Já říkám, že to je akorát na škodu. Spousta studentů se po zkušenostech na této škole rozhodla, že učit nebude. Z nadšení se stává nechuť, místo podpory ze strany fakulty, demotivace. A já se ptám: Je to opravdu nutné, když právě teď máme ve školství nedostatek aprobovaných učitelů?

Aneřř
20. 1. 2024

Obor Aj-Hv. Souhlasím s tím, co tu bylo už napsáno. Obrovský důraz na teorii, nulová praxe. Angličtina je velmi náročná a na klauzurách(čtyřhodinové testy 1x z lingvistiky a 1x z literatury) či státnicích pohořelo zbytečně moc lidí. Lidi, kteří by byli skvělí učitelé a často už i učí.(Čest těmto lidé a doufám, že jste si úspěšně doplňili studium jinde) Přitom to z čeho nás testují, byly často věci naprosto nevyuzitelne pro výuku a zbytečně náročné. Na této fakultě budete trávit spoustu času nad lingvistikými detailnostmi, které Vám k ničemu nebudou. Ale o tom těžko přesvědčíte osoby, které mají z tohoto předmětu doktorát a berou jejich obor jako nejdůležitější na světě. Zároveň se také snaží dorovnat fildě. K tomu máte ale ještě druhý obor na který se musíte učit. Na hudební výchově je naprosto zbytečně zavedené dirigování, které se dělá dva semestry. Místo toho, aby se studenti zaměřili na něco více praktického, tak po večerech trénují před zrcadlem dirigování, které pak ani většinou nevyužijí. Alespoň ne do takové míry jak se to tam trénuje. Na kombinaci oborů, kterou jsem měla já, vám prakticky neřeknou nic k tomu, jak psát BP. Neprobehla žádná příprava k tomu jak psát akademický text natoz jak provádět metodologii. Většina vedoucích BP neodepisuje na emaily a student je rád, že práci vůbec dokázal nějak dopsat. Obsah bohužel tímto velmi pohořel. Nelze požadovat po někom odborný akademický text se správnou metologií pokud to člověk nikdy nedělal a neměl k tomu žádnou asistenci. Učitelé jsou zde skvělí ale za toto by se měli opravdu stydět. Jeden učitel, který tu opravdu skvělý není a který by měl odejít je učitel didaktiky. Jeden z mála oboru, který by měl něco přidat do praxe a ukázat studentům jak správně učit je vyučován frontalní výukou s velmi nudnym výkladem a s naprosto příšerně sestaveným testem pro zápočet. Tento učitel bohužel učí jak na Bc tak i na Nmgr. Také by mě zajímalo proč se literární klauzury nepíšou na počítači(ve třídě by si učitel nastavil, že studenti mohou mít jen Word) a proč student musí 4 hodiny psát rukou 3 eseje? Vždyť toto je i příležitost ukázat budoucím učitelům, jak by mohli psát se studenty eseje. Hodně věcí je tu špatně. Pokud ale chcete být učitelem a nemáte možnost studovat jinde než v Praze, tak jdete do toho. Vyžaduje to ale opravdu velkou rezilienci, mnoho měsíců šprtání většinou i více než 3 roky pro dokončení bakaláře. Také si prosím uvědomte, že nastupni plat ucitele je 32k HRUBÉHO a pro dospělou osobu, která nemá být po rodičích není úplně fajn žít s touto částkou a to ještě za tak náročnou práci. A ještě po tak náročném studiu je tato častka veliký výsměch :).

natali04
16. 11. 2023

Studuji dějepis a zsv. Dějepis mi přijde těžší, ale vyučuje zde spoustu odborníků, spousta z nich dělá hodiny velice zajímavé a zábavnou formou, bohužel ne všichni. U učiva se nedá spolehnout jen na přednášky, je potřeba si určité období doplnit (nejvíce u obecek V.). Hodně kladou důraz na četbu monografiií ke zkouškám. U zsv je problém, že je málo vyučujících a málo hodin, což se odráží i v kvalitě výuky (např. bych uvítala více ekonomie a práva, bere se to strašně povrchově) . Jinak spoustu vyučujících se snaží dělat, co nejvíce můžou.

Ikonkaslayqueen
24. 9. 2023

Z obecného hlediska není fakulta nijak špatná - bohužel musím podotknout, že se sama fakulta jeví jako ústav s friendly atmosférou, to je sice hezké, ale jinak se na fakultě nic moc neděje (a to je veliká škoda...). Fakulta organizuje dvě velké události, a to Dvorky a Piknik, jinak se nic neděje a člověk se musí zabavit na jiných vysokých školách (party atd. atd.), kde to opravdu žije. Jinak z hlediska edukace je fakulta "nesena" na bedrech špičkových učitelů, kteří jsou opravdu znalci ve svém oboru, pokud tedy student opravdu stojí o přímý edukační přínos, tak je na správném místě. Zatím jsem se nesetkal s učitelem, který by se snažil, abych předmět nedal.

PojdSynu!
26. 1. 2023

PedF UK je velice solidní fakulta. Jako student dějepisu můžu studium ohodnotit kladně, přednášející jsou povětšinou špičkami ve svých oborech. Škola je rovněž výborně dopravně dostupná a disponuje bezbariérovým přístupem.

bara0183
13. 6. 2022

Stereotyp o jednoduchosti studia na pedf je rozhodně nepravdivý, ačkoliv se tu vyskytuje i mnoho nestudijních typů, kteří ale mají spíš štěstí, že se drží bez většího úsilí. Kombinace biologie a dějepis je vražedná, přestože i extrémně zábavná. Většina učitelů je velmi příjemná, celkově je škola hodně prostudentská.

akvarel
4. 1. 2021

Fakultě bych doporučila, aby ubrala teorie a přidala praxe. Svoje předměty musíme znát do nejmenších detailů, ale nikdy se pořádně nedozvíme, jak tyto detaily předat dál.

lucykruparova75
12. 5. 2019

asi tak

primat543529
10. 2. 2019

Nikdy víc, pokud nevíte, co je peklo, běžte studovat Angličtinu na PedF UK.

Mám tu školu prostě rád ...

terdob
3. 1. 2017

Studuji PedF UK Speciální pedagogika a Český jazyk se zaměřením na vzdělávání

primat498340
2. 8. 2016

Nechoďte tam. Fakulta rozdělena na tři místa v Praze, jedno v Brandýse nad Labem. V ČR jsou rozhodně lepší pedagogické fakulty.

Bona137
24. 5. 2016

Kombinace dvou oboru - aj a rj s doplňujicím oborem pedagogiky je dosti náročná. Docházka je v drtivé většině povinná a přísně hlídaná, student musí trávit spoustu času ve škole a další totožný časový úsek doma samostudijem a přípravou domacích úkolu. Prekvizity velmi demotivuji, poněvadž i jeden nezdařený předmět znamená prodloužení výúky o další rok. Přístup vedení bych hodnotila spíše jako totalitní, než liberální nebo demokratický. Každopadně, jazykové katedry jsou obecně jedny z nejtěžších a mé hodnocení vyplývá z toho. Jiné obory mohou být příznivější.

brouty
22. 5. 2016

Velmi dobrá škola, v Čechách nejlepší peďák.

primat511087
17. 5. 2016

Škola i učitelé jsou super, ale číst každý týden několik knížek na další hodinu a psát milion úkolů zabere strašného času.

Balex
6. 5. 2016

Unverzita Karlova je hezké jméno, ale nesplňuje tolik moje očekávání. Spíše chce po studentech mnoho teoretických znalostí a nehledí na praxi, která je u našeho studijního oboru tolik důležitá. Ikdyž s tím studenti nesouhlasí a chtějí změnu akreditací, vedení to zavrhne z neurčitých důvodů

ladygoldie
9. 4. 2016

Pokud byste se někdo chtěl hlásit na obor výtvarná výchova v kombinaci s pedagogikou, tak se připravte, že na KVV jsou neustále nějaké problémy s organizací, s přístupem učitelů a celým chodem vyuč. hodin. Za mě je výuka na KVV neuveřitelným zklamáním.

max-tee
21. 1. 2016

Nejlepsi skola! Hlavne se ucte!

Marpen
22. 7. 2015

Mám sice dostudované, ale vzhledem k pracovním místům stálým je doporučeno strojírenské obory.

Tez92
7. 5. 2015

No pedagogické fakultě je z mého pohledu zarážející to, že pedagogové fungují především jako příklad toho, jak se pedagog chovat nemá. Zvláště studenti před státními zkouškami toho mohou pociťovat dost výrazně.

MiaMnaukotova
21. 2. 2015

Pedagogická fakulta na UK je volbou, pokud jde o pedagogické obory, velmi dobrou. Já sama zde studuji Speciální pedagogiku. Studium tohoto oboru není až tak náročné jako kdybyste studovali například matematiku a podobné náročné vědy (aneb pokud se toužíte dostat do blázince, jděte studovat matematiku na MFF UK nebo FJFI ČVUT), na druhou stranu je zapotřebí sem vykonat alespoň ty přijímací zkoušky, takže se dá říci, že díky tomuto faktu jsou tu pak v průměru (to slovo "průměr" je opravdu velmi důležité - samozřejmě že i na soukromé škole se mohou najít excelentní studenti, ale je jich tam nepopsatelně méně) o něco kvalitnější studenti než např. na UJAK, i když co si budeme nalhávat, ona není jenom ta "škola modelek", kde se rozdalo tisíce titulů za studium v délce pár týdnů (Starý Hrozenkov) a kde má studium obecně spíše nízkou úroveň (moje známá tam nedávno vystudovala, veřejně sice prohlašovala, jak jí to dalo zabrat, ale v soukromí mi pak přiznala, že jinde by to jen těžko zvládla, tomu se ale vůbec nedivím, byla již pracující, měla tři děti, "dávačku" prostě potřebovala - ale to je chyba české vlády a její špatné koncepce ve vzdělávání - tisíce pedagogů měly prostě "najednou" velkou poptávku po vzdělání (tedy vzhledem k té situaci spíše po titulu), ale ne každý z nich měl možnost se vzdělávat i mimo víkend, jak tomu bylo na veřejných). Krásnou ukázkou (že není jen UJAK) je například tento komentář od studentky Univerzity Hradce Králové - Pedagogické fakulty: "Mám pocit, že občas jsem měla více požadavků na střední škole! Když porovnám náročnost studia speciální pedagogiky třeba s Olomoucí, tak tady se můžeme jít houpat. Co slyším ze stran, tak uplatnění skoro nic moc, raději vezmou lidi z UPOLu, MUNI nebo UK .." Tento komentář vám jasně naznačuje, že dobré jméno školy je pro absolventy bez praxe velmi důležité. Samozřejmě ale - pokud již máte dvacet let jedno a to samé pracovní místo a na soukromou si jdete jen pro titul, protože vám to nařizuje (již deset let, ale začíná se reálně řešit až od tohoto roku) zákon, tak pokud vás nepropustí a nebudete si hledat nové pracovní místo, tak vám může být jméno školy celkem ukradené (pokud opomineme nízký společenský kredit absolventů regionálních (a zejména) soukromých vysokých škol). Už to zde psali kolegové z UK, ale měli naprostou pravdu a já mám potřebu to všechno zopakovat. Když jste čerstvý maturant, máte vyšší IQ, schopnost se opravdu tvrdě učit, motivaci jako blázen, tak pokud vás zajímají třeba práva, tak přece nepůjdete do Plzně, ale na UK nebo MU (která má teď mimochodem v právu i dokonce (mezi právníky a advokátními kancelářemi) lepší jméno než PF UK). Pokud vás zajímá nějaký ekonomický obor (nebudu jmenovat který, protože se v tom sama moc nevyznám a je jich hodně), tak přece nepůjdete třeba na PEF ČZU, kde vám 99 % lidí řekne, že je tam jen kvůli titulu nebo že si chtějí jen prodloužit mládí a mít studentský život a že vědí, že to tam stojí za prd, ale je to relativně fraška, kterou prostě "zandají" a odnesou si titul, tak proč tam nebýt, že. Tak když bych chtěla studovat ekonomický obor (a nejsem hloupá), tak přece raději vyhledám školy jako IES UK nebo VŠE, která se i furt chlubí tím, že je podle nějakého světového hodnocení ekonomických univerzit první nebo druhou nejlepší ekonomkou v našem středovýchodním regionu a společně s IES UK a nějakou maďarskou školou k tomu i nejlepší vzdělávací ekonomickou institucí, a to opět v našem regionu a podle nějakého německého centra pro vzdělávání. No a pokud bych toužila být lékařem, tak asi taky budu zcela nejraději pošilhávat po jedné z pěti lékařských fakult UK (evetuálně MU či UPOL), které patří mezi 100 nejlepších škol světa svého druhu, ale na Ostravu raději hodím bobek. Ale u těch LF to není zase až tak dramatické jako u těch společenskovědních oborů (ekonomie, pedagogika, filosofie, právo, sociologie a další), tam jsou prostě rozdíly mezi absolventy vysloveně obrovské. Absolvent odněkud z pedky/ekonomky/fildy z Hradce, Budějovic, Liberce, Pardubic a dalších regionálních škol., nebo absolvent z UK, MU, VŠE, UPOL, to je prostě rozdíl jako blázen. Já tady nelobuju za UK (která je mimo jiné podle QS Word University Ranking nejlepší českou vysokou školou (dále se umístily mezi 800 nejlepšími světovými vysokými školami (na světě je celkově asi 20 tisíc vysokých škol, vybráno je jen 800 světově nejlepších) z českých (a to jich máme desítky) VŠ už jen ČVUT, MU, VŠE a VUT) , jen konstatuji fakta, která jsou známá čím dál většímu počtu lidí. Bohužel, titul není jako titul, respektive je, ale diplom a škola v CV už ne, to je zapotřebí si pořádně uvědomit, sice z vás budou magistry, inženýrky, ale dle diplomu "sa ten hyn stejně ukáže".

Rengman
25. 1. 2015

Hodnotit PedF UK je hrozně těžké. Za a) je to obor od oboru za b) připravují se nové akreditace na kterých bude hodně záležet. obecně ale škola velmi trpí nezajímavými hodinami, přehnaným důrazem na teorii a hlavně přemírou předmětů - což souvisí s katastrofální strukturou studia.

Nanous
18. 1. 2015

Studuji Fj-Pg pro druhý stupeň a sš. Jen samá teorie, která není moc k ničemu. Málo kreditů za předměty proto jich musíme mít hodně (15 není vyjimkou). O učitelské povolání jako takové se moc kantorů nezajímá (špatně připravené hodiny, nedodržování plánů předmětů, přemrštěné požadavky a taky chození pozdě do hodin). Obtížnost zkoušek však není tak velká (při tom množství ani být nemůže). Kvality vykompenzována kvantitou.

Jojobonbony
26. 10. 2014

Minulé vlády zajistily mladým učitelům velmi pěkné platové podmínky (tedy ve srovnání s ostatními státními zaměstnanci, kteří začínají třeba jen na 11-12 tis. čistého zcela určitě - a to jsou to taky vysokoškoláci). Moje mamka je učitelka a já na ni taky studuju. Abych pravdu řekla, tak vůbec nechápu, co se našim učitelům pořád nelíbí, moje mamka už je ve školství přes 20 let, bere 25 čistýho, to mi teda úpřímně řečeno až tak málo nepřijde, dělá práci, která je kreativní, má smysl a celkově ji to naplnuje a něco dává, k tomu všemu je strašně fajn, že má dlouhý prázdniny v létě. Jasně, když začínáte, tak pokud chcete být dobří, strávíte nějaký ten čas přípravou hodin doma, ale co si budeme povídat, pak už je to jen to samé dokola, takže časově vás to zatíží jen na samotném počátku. Náročnost a uplatnění záleží na zvolené specializaci, ale řekla bych, že po matikářích/fyzikářích bude poptávka vždy, stejně jako po učitelích cizích jazyků. Pokud se rozhodnete jít na PEDF, měli byste toužit vykonávat povolání učitele, není totiž nic horšího než zhnusený učitel, kterého to prostě nebaví a jinde se dneska jen tak lehce už asi nechytnete. Pokud mám hodnotit kvalitu dosaženého vzdělání - nemá to tu žádný širší záběr jako když studujete například právo nebo ekonomii, je to prostě úzce zaměřené studium, vyznáte se jen v tom, co studujete, učitelé nejsou žádní bozi. Ale mně to vyhovuje. Uk má dobré jméno a společně s pedkou na MU je to to nej, co se týče učitelství v ČR. Náročnost je spíše nižší - no medicína to není, je to pohodovější záležitost, často si ostatní studenti ze studentů pedagogické fakulty dělají srandu, že nejtěžší je na našem studiu otevřít vchodový dveře, já bych k tomu řekla asi to, že velmi záleží na oboru, nicméně v průměru na tom asi něco bude, je to snažší škola. Nedávno jsem se bavila s jedním ekonomem z VŠE, proč jako to naše školství tak zaostává, já jsem razila tezi, že to je nedostatečným financováním. On zase vyřkl pro mě celkem zajímavou úvahu, na které asi něco bude, podle něj by naše školství, respektive úroven našich absolventů mohla být zvýšena jednoduše tím, že by se povinně zavedla maturita z matematiky. Stačí se podívat, kde jsou země, které tyto disciplíny považují za podstatné, jak silně hospodářsky rostou, jaké skvělé výsledky dosahují tamní studenti v matematice a podobných disciplínách ( a kde byli naši žáci v těchto disciplínách za socialismu, kdy do školsví taky žádné obrovské sumy netekly). Musím říct, že na tom asi něco bude, v naší zemi bude mít za chvíli každej druhej kuchař vysokou, a přitom vzdělanost již řadu let spíše klesá, jelikož všichni mají sice titul, ale nikdo nic neumí. Nevím, no - místo zavádění nějakýho školnýho by spíše mohli zpoplatnit studium další studované školy nebo třeba zpoplatnit delší dobu studia jak tři roky na Bc. (dnes se hradí ještě další rok). Dále by mohli nabírat méně uchazečů na regionální školy - opravdu nechápu, proč tu na regionálních školách vyrostlo tak moc humanitních a ekonomických fakult, beztak to má většinou mizernou, neodpovídající úroven a tamní studenti nejspíše z většiny skončí u prací pro středoškoláky = studují naprosto zbytečně, ale třeba aspon udělají babičkám radost, no.:) Jako já to chápu, vnučka, co horko těžko dodělala maturitu, tak se dopracuje až k titulu - z toho musej bejt doma asi trochu vedle (v tom dobrým slova smyslu). Pak přijde ale ta realita, že vnučka skončí třeba v Tescu za kasou - fajn využitý prostředky nás všech, že. :) Možná by nebylo zapotřebí ani školný, ale stačilo by i zápisný na 1. semestr, jelikož zejména technické fakulty se zneužívají lidmi, kteří vůbec nemají v úmyslu je vystudovat (pozná se to např. podle toho, že nepřijdou ani na jednu zkoušku), jde jim čistě jen o zachování statusu studenta (a v případě zahraničních studentů o dlouhodobý pobyt). Abych to uzavřela, investice do kvalitního vzdělání ( = kdo chce na práva, nepůjde do Plzně nebo Olomouce, ale na MU nebo na UK, kdo chce studovat ekonomii, nepůjde na regionální či soukromou ekonomku, ale na VŠE nebo ESF MU, kdo chce získat kvalitní lékařské vzdělání, půjde na UK, MU, ale určitě se vyhne Ostravě...) se bude nadále vyplácet. Takže studovat ano, ale s rozmyslem - a pokud na studium prostě nemám, nic se přeci neděje (neznásilnuju se zbytečně!), vystuduju si učnák, naučím se trochu německy a budu se mít za chvíli mnohem líp - než zbytečně ztrácet léta na nějaké podřadné vš, a pak stejně skončit u práce, kde vysoká není třeba. Jsem ráda, že tradiční a prestižní školy (MU, ČVUT, UK, VŠE, VUT,VŠCHT) získávají poslední desetiletí velkou část prostředků z vědmy a výzkumu - pomocí grantů a nejsou na kvantech studentů až tak závislé (jako soukromé školy či humanitní a ekonomické regionální školy). Učení zdar!

macek8
19. 9. 2014

Jsem ráda, že studuji tuhle školu. Vyučují tam profesionální a kvalitní pedagogové, přednášky člověku dají hodně - není to jen holé a suchopárné tlachání, u kterého se usíná. Vyučujícími svým stylem výuky perfektně připraví studenty na zkoušky, skvěle motivují k budoucímu povolání, rovněž oceňuji jejich propracované studijní materiály.

ucitelkazUK
3. 6. 2014

Pedagog. f. Univerzity Karlovy je atraktivní vš pro lepší studenty. Ono ale i ty ped. fak. v menších městech (Hr. Pa. a další) jsou poměrně výběrovější, dostane se na ně v průměru okolo třetiny uchazečů. To je dáno i tím, že učitelé už dnes mají velmi slušné platy a nijak se ani nepředřou, tedy pokud neučí nějaké vyslovené "spratky" někde na učilišti nebo ve zvláštní šk., tam by to pak bylo asi jiné. Dokonce například na ekon. fak. do Ústí nad Labem, Pard., Hrad.Kr., Liberce, Jihlavy, Českých Budějovic, Karviné, Ostravy ... dnes berou horší studenty než na "pedáky". Je to mezi 70-99 procenty (na primátu mají občas neodpovídající statistiky), ale vzhledem k tomu, že o tyto vš navíc není při zápise zájem (třetina přij. se odmítne zapsat ke studiu), tak pak berou na odvolání každého. Takže na většinu českých regio. ekonomických vš se dostane kdekdo, na soukromé eko. se taky dostanou všichni + všichni je i vystudují (aneb tzv. klienstký přístup = nulové nároky u zkoušek a během semestru). Takže proč se vlastně říká, že na peda. fak. končí ti špatní, když to absolutně není pravda? Ano, je tady i ta prestižní ekonomka VŠE, tam se třeba v tomto roce hlásí 10,7 tisíce uchaz. (čísla vím od ségry, která tam teď dělá přijímačky) a vezmou 3,5 tis., takže tahle ek. šk. má pak určitě i lepší studenty + se přijatí ve větší míře zapisují ke studiu (málokdo odmítne nastoupit). Ale když odhlédneme od té slavné Vysoké školy ekonomické, tak už dnes může mít nějakou podřadnější ek. vš téměř každý. Takže proč se ksakru pořád říká, že na "pedkách" končí ti nejhorší? Souhlasím s tím, že stud. ped. fa. nepatří mezi ty nejtěžší, to určitě ne, naopak patří k těm lehčím, ale pedáky jsou dnes prostě školami spíše pro lepší záj., tak to je. Když to vezmeme v rámci Univ. K podle výběrovosti, tak v minulém roce brali na PEDF 34 procent (stejně jako na 1. LF), takže PEDF byla 11. nejvýběrovější fakultou Univ. Karlovy (z celkového počtu 17). Ale 5 fa. UK bylo před pedárnou jen v rozmezí 28-33 % přijímaných. (Nejvýběrovější pak byla 2. LF, kde brali pouze 16 % uch.). Situace na Karlově Uni. tak mé teorii sice příliš nepřeje, ale když se koukneme na regio. univerzitky, tak tam už ano - na pedagog. f. tam berou nejméně zájemců- a to pouze jednoho ze tří..., naproti tomu na filosofické, přírodovědecké, ekonomic. a technické f. berou (v procentech) jednou tolik - a to mezi mezi 60-99 procenty. Takže za ped. školu se nemusí opravdu nikdo stydět.